Nico begon wat rustiger te worden. "Echt waal?" vroeg hij zijn moeder en terwijl hij haar hoopvol aankeek, veegde hij over zijn ogen. Ik sleurde mijn blik los van Katja en liet die even over Esther glijden. Ik zag dat ze lekker sliep en keek weer naar Elisa en Nico. Een glimlach verscheen op mijngezicht toen ik zag dat Nico tegen zijn moeder ging aanliggen. Thomas liep de kamer uit.
Ik bleef Nico knuffelen. ''Ja echt waar'' Zei ik tegen hem. ''An wil je iets voor me doen?'' Vroeg ik toen aan haar. ''Wil je Noah voor me bellen?'' Vroeg ik toen. Katja ging lekker liggen.
"Natuurlijk wil ik dat doen !" zei ik met een glimlach. "Ik zal hem dan nu meteen gaan bellen !" Ik liep de gang op en haalde mijn mobiel tevoorschijn. Zodra ik zijn nummer gevonden had, beklde ik hem op. Nico begon in slaapte vallen. Thomas kwam even later terug binnen en liep meteen naar Katja toe, na weer even naar Nicolaas te hebben gekeken. "Morgen mag je normaal naar huis ... als alles goed verloopt en er geen complicaties optreden."
Ik keek naar me zoontje. ''Slaap maar lekker'' Ik gaf hem een kusje. ''Schatje van me'' Katja keek Thomas vrolijk aan. ''Wat echt waar'' Ze gaf Thomas een zoen.
Thomas knikte en zoende haar terug. "Ja, echt waar !" Nicolaas knikte lichtjes omdat hij al bijna terug sliep. Toch hoorde hij dat van schatje wel goed en opende even zijn ogen. "Nico schatje !" zei hij zachtjes en toen hij zijn ogen sloot, sliep hij alweer. Ik kwam terug binnen. "Noah komt !"
Ik knikte naar An. ''Dankje An'' Zei ik toen tegen haar. ''Je bent echt me BSV'' Katja begon te stralen. ''Dus morgen trakteer jij op een etentje'' Zei ze toen vrolijk.
Noah ging meteen naar het ziekenhuis toe. An werd rood. "Graag gedaan Elisa !" zei ze vrolijk. "Je weet toch dat ik alles doe voor mijn BSV !" Thomas knikte. "Ja, inderdaad! " Vrolijk keek hij haar aan. Nico sliep rustig verder
An straalde. "Ok !" zei ze opgewekt. Naoh was niet zo ver van het ziekenhuis enb kwam nu de kamer al binnen gelopen3. Meteen liep hij naar het bed toe. "Elisa, wat is er gebeurd?" Thomas keek blij. "Ik ook !"
Ik zag Noah. ''Hey lieverd'' ik gaf hem een kus en legde alles uit. ''Het komt allemaal door Simone.'' Zei ik toen. Katja gaf hem een kus. ''Ik hou van je''
"Simone?" vroeg hij verbaasd. "Wat deed ze dan?" An ging wat opzij staan zodat de twee koppeltjes wat privacy te gunnen. Haar blik bleef op Thomas en Katja gericht. "Waarom moet hij nu juist op haar verliefd worden?" vroeg ze met tranen in mijn ogen. Al zou ze dat bij elk meisje gezegd hebben. Thomas kuste Katja terug. "Ik hou ook van jou è!"
Ik keek Noah aan. ''Ze wou Esther en Katja laten verdrinken.'' Zei ik toen. Katja keek hem vrolijk aan. ''Je bent een echte schat'' Zei ze toen tegen Thomas. ''Echt waar''
Noah keek heel erg boos. "WAT? !" riep hij uit. "Maar ... maar waarom lig jij hier dan ook?" Thomas werd knalrood. "Dankje !" zei hij. Hij begon haar vol liefde te kussen. "Ik hou van je! " An wendde haar blik af.
Ik keek Noah aan. ''Ik redde Esther en legde haar op de kant.'' Begon ik weer te vertellen. ''Ik wou eruit klimmen, gleed uit, viel met me hoofd tegen de rand en was bewusteloos in het water/'' Zei ik toen. ''Het was me eigen schuld'' Katja kuste Thomas liefdevol terug. ''Ik hou ook van jou.''
Noah knuffelde Elisa. "Wat ben jij toch dapper !" zei hij en glimlachte. "Ik hou van je !" zei hij en begon haar te kussen. An glimlachte. Esther sliep rustig verder. Thomas glimlachte. "dan heeft deze dag toch ook nog iets goeds gebracht !"
Ik keek Noah aan. ''Je bedoelt dat ik een kluns ben'' Zei ik toen. ''Ik hou ook van jou'' Ik kuste hem terug. katja knikte. ''het heeft me jou gebracht.''
Noah schudde zijn hoofd. "Nee, dat bedoel ik niet !" zei hij en gaf haar een kus. "Dat bedoel ik echt niet !" An wist niet goed of ze moest blijven of gaan. Thomas grijnsde. "Inderdaad !" Esther en Nico sliepen nog steeds.
Ik keek naar Katja en Thomas. Noah knikte. "Misschien wel, maar als jij Esther en Katja niet eerst gered had, zou An jullie niet hebben kunnen redden ..." Noah keek vrolijk naar Elisa en knuffelde haar. "Ik hou van je !" Thomas glimlachte naar Katja. Daarna keek hij even naar zijn zoontje en zag tot zijn opluchting dat die rustig lag te slapen.
Ik kuste Noah. ''Ik hou ook van jou'' Zei ik tegen hem. ''Met heel me hart'' Ik bleef hem kussen. Katja gaapte even. ''wat zijn ze schattig'' Zei ze over Esther en Nico
Thomas knikte en was erg trots op zijn zoontje. "Ja, erg schattig !" Ik was erg moe en begon in slaap te vallen. Esther mompelde wat en draaide zich op haar zij. Noah keek erg blij. "Dat betekent veel voor me !" zei hij. "Echt waar !"
Thomas werd knalrood. "Niet overdrijven hé !" zei hij en hoopte dat hij niet meer bloosde. Toch voelde zin wangen nog steeds gloeiend aan. Ik kon er niet meer naar kijken en sloot mijn ogen. Noah boog voorover tot hij maar op enkele centimeters van Elisabeth's gezicht verwijderd was. "Mooi zo !" Hij kuste haar.