Ik stond op. "Ik moet gaan !" zei ik. "Als jullie me nodig hebben, roep je maar of bel je maar of zo maar iets ! Jullie zien maar, je weet me wel te vinden ..." Noah kuste Elisa terug. Thomas glimlachte. "OK !" zei hij vrolijk.
Ik keek An aan. ''Nogmaals dankje'' Zei ik toen tegen haar. ''Dankzij jou leef ik nog'' Ik keek haar vrolijk aan. Katja kuste Thomas en keek An aan. ''Dankje An''
Ik glimlachte en keek de kamer rond. "Ik heb het graag gedaan en jullie roepen me maar wanneer jullie me nog eens nodig hebben ... waarvoor dan ook..." Thomas zei ook gedag. "Daag !" zei Noah. Ik liep naar buiten. "Doei !"
Noah keek haar aan en knikte. "Ja, ik weet het !" zei hij en kuste haar. "Je mag binnekort wel naar huis toe, dat weet ik zeker !" Ik liep de kamer uit. Thomas straalde. "Ik hou ook van jou !" zei hij. "Met heel mijn hart !"
De volgende dag kwam ik weer het ziekenhuis binnen gelopen en hoopte dat het al beter was met Elisa. Toen ik de kamer wilde binnen lopen, kwam net Thomas eraan gelopen. HIjs traalde en zag me zelfs niet. Ik haalde mijn schouders op en liep na hem de kamer binnen. Met lege ogen keek ik hoe hij naar Katja liep. "Hey, lieverd! Vandaag mag je naar huis !" Hij kuste haar vol liefde. Ik liep naar Elisa. "Hey !" zei ik en probeerde vrolijk te klinken.
Ik keek An aan. ''An gaat het?'' Vroeg ik aan haar. katja kuste Thomas terug. ''Ik heb al ingepakt'' Zei ze toen. ''Dus dan kunnen we zo gaan'' Zei ze vrolijk.
Ik knikte. "beetje", voegde ik er toen zachter aan toe en keek weer even naar Thomasd en Katja en toen weer naar Elisa." En met jou?" Thomas keek blij. "Dan kunnen we meteen gaan eten !" zei hij vrolijk. Hij gaf haar een kus. "Leuk he !"
Ik keek An aan. ''Ja het gaat wel'' Zei ik toen. An komt het door Thomas en Katja dat het maar beetje gaat. Vroeg ik via gedachten aan haar. Katja keek Thomas aan. ''Zullen we gaan?''
Ik werd knalrood en keek naar Elisa. Ik wist dat ik tegen haar niet kon liegen en dat wilde ik ook niet: ze was mijn allerbeste vriendin en daarom was ik eerlijk tegen haar. Ja Thomas knikte. "Ja, we gaan !" zei hij vrolijk en nam haar spullen op. "We gaan lekkker iets eten !" Esther keek naar Katja.
Ik keek An aan. Je moet zo denken, jij hebt Ric. Zei ik via gedachten tegen An. Katja liep naar Thomas en kuste hem. ''Ja laten we gaan'' Ze liep de kamer uit. ''Doei Esther'' Ze glimlachte nog naar haar.
Esther keek verdrietig. "Doei", zei ze zachtjes. Ik knikte. Dat weet ik wel en ik ben ook heel blij dat ik hem heb, maar toch ... ik kan er niets aan doen dat ik me zo voel ... Thomas kuste Katja terug. "Waar zullen we iets gaan eten?"
Ik keek An nog aan. ''Ik begrijp het''' Zei ik toen. ''Ik heb Richard ook weer gezien, eergister'' Zei ik toen. ''Met zijn nieuwe vriendin.'' Ik keek even naar de grond.
Noah keek hen verbaasd aan. "Waar hebben jullie het over?" vroeg hij omdat hij niet had kunnen volgen eerst omdat ze in gedachten aan het praten waren geweest. Ik negeerde Noah. "Oh, heeft hij een nieuwe vriendin?" Ikliep tot bij het bed van Elisa en knuffelde haar even. Thomas bleef Katja aankijken. "JIj mag het zeggen !"
Noah begreep er niet veel van. "Ik hou ook van jou !" zei hij en gaf haar een kus. Ik bleef naar Elisa kijken. Gaat het? Thomaskeek haar vrolijk aan. "een goed idee ! Ik zou zo zeggen: voorstel aangenomen !" Hij gaf haar een kus en glimlachte vroljik.
Thomas knikte. "Maar... we moeten wel schemeren of te voet gaan want een auto dat heb ik niet", zei hij en werd een beetje rood. "Rijden kan ik ook niet..." Ik glimlachte zwakjes naar haar. Alsje wil praten, ik weet hoe je je voelt ! Noah keek bezorgd naar Elisa.
Ik keek vrolijk naar Noah. ''Wat hou ik toch zielsveel van je'' Zei ik blij tegen hem. Dankje An. Zei ik via gedachten tegen An. Katja kuste Thomas. ''Zullen we te voet gaan, het is prachtig weer en het is wel dichtbij''
Een kleine glimlach verscheen op mijn gezicht. Graag gedaan ! Noah straalde en gaf Elisa ee nkus. "Ik hou ook zielsveel van jou !" Thomas knikte. "Ja, goed idee !" zei hij vrolijk en nam haar hand vast. Zijn hart sloeg een tel over en had zic lange tijd niet zo gelukkig gevoeld.
Ik gaf Noah een kus terug. ''Daar ben ik blij om'' Zei ik tegen hem. ''Ik ben heel blij met je liefde'' Katja keek Thomas aan. ''Ik hou van je'' Zei ze toen tegen hem.
Het was een goeie maand later en ik lag lui op de bank in de woonkamer in het huis waar ik samen met RIc woonde. De kinderne deden hun middagdutje en ik geeuwde. Na een tijdje hees ik mezelf overeind en strompelde naar de keuken. "Ric, waar ben je?" Jonas keek Joran aan. "Zullen we hen vandaag een bezoek brengen ?" Noah knuffelde Elisa. "Ik hou van je !"
Ik knuffelde Noah terug. ''Ik hou ook zielsveel van jou'' Zei ik toen vrolijk. ''Ja dat is een goed idee'' Zei Joran. Ric kwam van boven. ''Ik ben hier'' Zei hij tegen An.
Ik sloeg mijn armen om zijn nek. "Hey, lieverd, ik was je kwijt !" Ik kuste hem. Jonas grijnsde. "Wie gaan we eerst opzoeken?" Noah keek haar vrolijk aan. "Goed zo !" Hij kuste haar. "Daar ben ik blij om !"