((Wat: Elisa en Charlotte uit de toekomst krijgen erg ruzie met elkaar. De volgende dag zijn hun rollen ineens verwisseld en is Charlotte ineens de moeder van elisa. Waar: Bij Elisa thuis Wanneer: De kinderen uit de toekomst zijn ongeveer 3 weken in deze tijd Genre: Spanning, gevoelens Wie: Iedereen zolang het maar logisch blijft Regels: alleen de basisregels ))
Ik zat thuis op de bank voor de tv te wachten op me dochter Charlotte uit de toekomst. ''Waar blijft ze nou ze zou om 11 uur thuis zijn'' Ik begon te zappen maar er was niets leuks op. ''Ik ga denk ik maar naar bed toe.'' Ik liep naar boven en kleede me om en deed me pyjama aan. ''Charlotte spreek ik morgen wel''
Noah was al vroeger gaan slapen omdat hij de volgende dag vroeg op moest. Charlotte schudde haar hoofd en gaf de jongen waar ze mee uitgegaan was, een kus. "Ik zie je morgen ofzo wel !" zei ze en wist al zeker dat dat niet het geval zou zijn. "Ik bel je !" loog ze en liep naar buiten toe. Buiten leunde ze tegen de muur aan en sloot even haar ogen. Nadat ze haar ogen weer opengedaan had, ging ze op weg naar huis. Ze wist da t ze veel te laat thuis was, maar dacht dat haar meoder er niet kwaad over zou zijn. "Eindelijk thuis !" zuchtte ze toen ze de deur achter zich gesloten had. Ze deed haar jas uit en hing die aan de kapstok. Daarna liep ze door de keuken naar de woonkamer en wilde nog wat tv gaan kijken. Ze liet zich op de bank vallen en liet de afstandsbediening naar zich toevliegen omdat ze te lui was om op te staan en die te gaan pakken. "Nu maar hopen dat er nog iets leuks op tv te zien is !"
Ik hoorde de voordeur open gaan. ''Daar zul je haar hebben'' Ik stapte toch weer naar beneden. ''Waar kom je zo laat vandaan'' Vroeg ik vanaf onderaan de trap. ''Je zou om 11 uur al thuis zijn'' Zei ik boos.
Noah had niets door van wat er beneden gebeurd en sliep lekker rustig door. Charlotte schrok eerst, maar herkende toen haar moeders stem en liet zich weer achterover op de bank zakken. "Ho, mam, je liet me schrikken !" zei ze. Met haar ogen nog steeds op het televisiescherm gericht, antwoordde ze. "Dat zijn jouw zaken niet !" Even keek ze op haar horloge. "Zoveel later ben ik nou toch ook niet? !"
Ik werd erg boos. ''Het is half twee'' Zei ik toen boos. ''Je zou om 11 uur thuis komen'' Ik liet haar me aankijken. ''Het zijn wel me zaken, je bent mijn dochter'' Ik deed de tv uit. ''Hup naar bed.''
Noah draaide op zijn zij. Charlotte werd woedend. "Ik hoef je toch niet alles te vertellen wat ik doe !" zei ze kwaad en zette de televisie weer aan. "En ik kan zelf wel beslissen wanneer ik ga slapen !" Even keek ze haar moeder met vonkende ogen aan. "En als ik pas om half twee wil thuis komen, dan kom ik dan pas thuis !" zei ze. "Het is niet alsof Esther en Nico altijd om elf uur thuis moesten zijn !"
Ik deed de tv weer uit. ''Zolang je in mijn huis bent luister je naar mij'' Zei ik toen tegen haar. Ik pakte de afstandsbediening weg. ''We praten morgen hier wel verder over.'' Ik liep naar boven en naam de afstandsbediening mee. ''Weltrusten''
Noah begon te snurken. Charlotte keek haar moeder woedend aan. "Dacht het niet !" zei ze en had echt geen zin om te praten. "Denk je nu echt dat dat me tegenhoudt?" vroeg ze, meer aan zichzelf dan aan haar moeder. Ze strekte haar hand en liet dan de afstandsbediening weer in haar hand verschijnen. Maria was wakker geworden. "MAM !!!!"
Ik keek haar boos aan. ''Dat zie je morgen wel'' Zei ik erg boos. ''waarom is zze toch zo eigenwijs'' Ik ging in bed liggen. Paige werd wakker en ging naar Maria. ''Wat is er lieverd''
Noah werd wakker. "Hé, waar was jij heen?" vroeg hij. Charlotte gromde. "Morgen, denk het niet !" zei ze . Uiteindelijk was ze zo moe dat ze in slaap viel voor de tv. Maria probeerde uit haar bed te komen. "Mam, waar Hendrik?" vroeg ze. "Waar hij zijn?"
Ik keek Noah aan. ''Ik was beneden aan het wachten op Charlotte'' Zei ik toen tegen hem. Paige hield Maria tegen. ''Lieverd, het is nog vroeg je moet nog slapen.'' Ze knuffelde haar. ''Hendrik is aan het slapen''
Noah keek verbaasd. "Was ze nu pas thuis dan?" Charlotte sliep. Maria jammerde. "Maar hij niet weggaan, he mam?" vroeg ze. "Grote Hendrik altijd lief Maria ! Kleine Hendrik niet altijd lief Maria !" vertelde ze. "Daarom grote blijven !"
Ik knikte. ''Ja ze was pas net thuis'' Ik keek hem aan. ''En het kon haar niets schelen'' Ik ging lekker tegen Noah aanliggen. Paige haalde haar schouders op. ''Uiteindelijk gaat hij weer naar zijn eigen tijd'' legde ze aan Maria uit.
Noah knuffelde Elisa. "Laten we er morgen met haar over praten ! Of doe je het liever alleen?" Hij keek haar aan en streelde haar over haar rug. Maria keek haar moeder geschokt aan. "NEe, mag niet !" zei ze bang. "OOk Haley?" vroeg ze toen. "En Charisa?"
Ik genoot van de streling over me rug. ''Ik kan het beter alleen doen denk ik'' Zei ik tegen hem. ''Weltrusten'' Ik begon in slaap te vallen. Paige knuffelde Maria. ''ja hun ook, maar dat duurt nog een tijdje'' Zei Paige toen.
Noah knikte. "Waarschijnlijk wel !" Hij gaf haar nog een kus. "Welterusten !" Hij viel ook snel in slaap. Maria vond het jammer. "Hendrik iets leuks doen met Maria?" vroeg ze toen aan haar moeder. "En met mam !" Ze porde met haar vinger tegen haar moeders schouder. "Maria iets leuks doen willen met mam, pap, An, Hendrik, Charisa, Cico en ook Ric !" Ze knikte. "Wij doen?"
Ik knikte. ''Slaap lekker'' Ik droomde over me gezin. Paige knikte. ''Ja we gaan een keer iets leuks met z'n allen doen'' Ze knuffelde Maria nog even. ''Nu moet je weer gaan slapen.''
"JIj aan iedereen vragen want Maria niet durfen !" zei ze toen tegen haar moeder. "Ja, Maria liggen !" Maria knikte nog een keer en ging terug liggen. Ze trok haar deken over zich heen en keek op naar haar moeder. Plots stak ze haar moeder weer uit vanonder het dekentje en keek haar aan. "MAm, nog kusje !" vroeg ze en keek heel erg lief. "Alsjeblieft, mama, krijgt Maria nog een kusje?" Noah grijnsde. "Hmmm, lekker slapen !" Charlotte sliep door.
Noah knuffelde Elisa in zijn droom. "Hou van je !" Nicolaas werd wakker en ging zitten. "Mama !" zei hij zachtjes, maar geeuwde toen en ging terug liggen terwijl hij op zijn moeder wachtte. Toen viel hij in slaap. Maria knikte. "Dag, mam !" Ze viel meteen in slaap.
Ik glimlachte in me slaap. ''Ook van jou'' Mompelde ik terug. ''Heel veel'' Paige ging naar haar eigen kamer. ''even lekker slapen'' Ze viel gelijk in slaap.
De volgende dag werd Noah op tijd gewekt door zijn wekker en rekte zich uit. HIj zette de wekker af en hoopte dat Elisa niet wakker geworden was. Het was zaterdag en dan had hij een bijbaantje om al hun kosten te kunnen bijhouden. Hij liep naar de badkamer, nam een douche en ging zich toen aankleden. Kleine Charlotte was wakker geworden en begon te huilen. MAria werd de volgende morgen ook vroeg wakker. Ze klom uit haar bedje en straalde omdat het haar gelukt was. Ze liep naar de deur, opende die en rende toen heel erg vrolijk naar haar moeders slaapkamer. Ze kreeg de deur met moeite open en liep naar binnen. Ze kroop het bed op en ging bij haar moeder liggen. "MAm", zei ze zachtjes.
ik werd wakker door het gehuil. ''Noah'' Zei ik toen ik merkte dat hij niet meer naast me lag. ''Noah waar ben je'' Ik keek rond. Paige werd wakker en zag Maria. ''hey lieverd''
Nicolaas werd ook wakker door het gehuil en ging rechtstaan in zijn bedje. "MAma ! Mama !" Noah was net naar zijn auto gegaan om naar zijn werk te gaan. Maria keek haar moeder vrolijk aan en zei toen. "Maria vergeten zeggen nog iemand mee mogen !" zei ze en wees naar haar moeders buik. "Zusje, broertje Maria ook !" Henry sliep nog.
Ik liep eers naar Charlotte en met haar naar Nico. ''mama is er al'' Ik kleede hun aan en liet hun beneden spelen. ''Waar ios Noah toch'' Ik belde naar zijn mobiel. ''De baby is er zoiezo erbij'' Zei Paige tegen Maria.