Onderwerp: Re: Een magie-vrij leven vr 2 jan - 15:31
Esther sliep lekker door. Nico ging tegen zijn moeder aanliggen. "Wanneel pijn weggaan?" vroeg hij. Noah had niet door dat Esther nu bij hem lag. "Tlusten",zei NIco maar viel neit meteen in slaap. Ik sliep ook lekker verder, maar werd na een tijd wakker. Ik geeuwde en rekte me uit. Ik bleef naar Hendrik kijken.
Onderwerp: Re: Een magie-vrij leven vr 2 jan - 15:40
Ik knuffelde hem. ''Over een paar minuutjes.'' Zei ik tegen hem voordat ik in slaap viel. hendrik werd een tijdje na An wakker. ''Mama'' Zei hij vrolijk
Onderwerp: Re: Een magie-vrij leven vr 2 jan - 15:44
Nico zuchtte. Hij bleef nog lang wakker liggen. "Niet meel au doen", zei hij zachtjes en viel uiteindelijk toch even in slaap. Noah sliep ook door. Ik keek vrolijk naar Hendrik. "Hey, schat !" zei ik en knuffelde hem. "Heb je lekker geslapen?" vroeg ik hem. "Ben je niet meer moe?"
Onderwerp: Re: Een magie-vrij leven zo 4 jan - 20:23
Nicolaas keek blij. "Mama zeggen houden van !" zei hij. "Nico ook mama houden !" TOen viel hij in slaap. Ik glimlachte naar Hendrik en rekte me uit. IK stond op. Daarna draaide ik me weer om naar mijn zoontje en glimlachte naar hem. "Mama is ook niet moe meer! Zullen we een spelletje spelen?" vroeg ik hem en tilde hem op en knuffelde hem.
Onderwerp: Re: Een magie-vrij leven zo 4 jan - 21:55
Nicolaas sliep net als zijn zusje lekker door. Noah draaide zich op zijn zij en sliep verder. "Rustig Hendrik !" zei ik en was bang dat hij nog een keer van bed zou vallen. Daarom nam ik zijn arm vast en zorgde dat hij ging zitten. "NIet meer op bed springen !" zei ik hem en keek hem even streng aan. Toen vroeg ik op een vriendelijkere toon. "Welk spelletje wil je spelen?"
Onderwerp: Re: Een magie-vrij leven zo 4 jan - 21:58
Na een tijd werd ik wakken. ''Wat heb ik lekker geslapen''' Ik rekte me even uit. ''Mama nu boos'' Vroeg Hendrik toen zijn moeder streng deed. ''Tikkeltje'' Zei hij toen.
Onderwerp: Re: Een magie-vrij leven zo 4 jan - 22:07
Esther was al wakker en zat rechtop in bed. "Mama wakkel !" Ik schudde mijn hoofd. "NEe, ik ben niet boos, ik zeg je alleen dat ik niet wil dat je op bed springt ! Weet je nog wat er de vorige keer gebeurd was?" vroeg i khem, al voelde ik me er nog altijd zelf verantwoordelijk voor. "Tikkertje gaat hier niet goed, lieverd !" zei ik hem. "De kamer is te klein en dan maken we teveel lawaai en dan worden andere mensen wakker en dat vinden ze niet leuk ! Tikkertje doen we wel op een andere keer !"
Onderwerp: Re: Een magie-vrij leven zo 4 jan - 22:13
Ik knikte naar haar. ''Ja mama is wakker.'' Ik glimlachte naar Esther. ''Heb je lekker geslapen.'' vroeg ik aan haar. ''Ja Hendlik toen alm au'' Zei hij. ''Ik niets andels weten'' Zei hij tegen zijn moeder.
Onderwerp: Re: Een magie-vrij leven ma 5 jan - 22:41
Esther kwam uit haar bed en probeerde bij haar moeder in bed te gaan liggen. "Ja, Esthel lekkel slapen !" zei ze en geeuwde. Ik knikte. "Inderdaad, toen had Hendrik zich pijn gedaan aan zijn arm !" Ik dacht na en trok hem op mijn schoot. "Mama zal eens nadenken over een spelletje !" zei ik. Ik dacht diep na en probeerde een leuk spelletje te verzinnen.
Onderwerp: Re: Een magie-vrij leven ma 5 jan - 22:49
Ik hielp esther bij me in bed. ''Kom maar lekker liggen.'' Zei ik tegen haar. hendrik knikt. ''Ja toen au arm'' Hendrik keek An aan. ''mama al bedacht?'' Vroeg hij
Onderwerp: Re: Een magie-vrij leven ma 5 jan - 23:08
Esther keek blij en ging bij haar moeder aanliggen. "Mama lekkel slapen?" Ik schudde mijn hoofd. "Nee, nog niet, lieverd !' zei ik. Ik dacht even na. "Misschien een gezelschapspel?" vroeg ik Hendrik. "Of vind je dat niet leuk?" Nico sliep door.
Onderwerp: Re: Een magie-vrij leven ma 5 jan - 23:15
ik knuffelde Esther. ''Mama gaat niet meer slapen'' Zei ik tegen haar. hendrik schudde zijn hoofd. ''Nee dat niet doen'' Zei hij. ''Hendrik tegen mama aan liggen''
Onderwerp: Re: Een magie-vrij leven ma 5 jan - 23:26
Esther viel al terug in slaap. Nicolaas begon te jammeren in zijn slaap. "Mama", begon hij te huilen. "OK, dan doen we het niet !" zei ik. "Dat mag hoor lieverd !" zei ik opgewekt. Ik ging zitten en trok hem dichter naar me toe zodat hij tegen me kon aanliggen. "Lig je goed?"
Onderwerp: Re: Een magie-vrij leven di 6 jan - 19:35
Nico opende zijn ogen en keek zijn moeder aan. Zwakjes glimlachte hij even en viel daarna terug in slaap. "Mama hiel zijn", mompelde hij voor hij helemaal in slaap gevallen was. Ik glimlachte en streelde mijn zoontjes hoofdje terwijl ik in gedachten verzonken voor me uit staarde. Ik nam mijn mobiel zonder me teveel tebewegen zodat ik Hendrik niet zou wakker maken en zag dat Michael me nog geen berichtje had gestuurd. Ik zuchtte verdrietig en legde mijn mobiel weer weg.
Onderwerp: Re: Een magie-vrij leven di 6 jan - 20:01
Nicolaas sliep toen weer rustig en had geen angstige dromen meer waardoor hij een lange tijd rustig bleef doorslapen. Noah had niet door dat hij helemaal alleen in bed lag en sliep door. Hij draaide zich op zijn andere zij zonder wakker te worden. Ik was zelf in slaap gevallen en merkte niet dat Hendrik mama zei. Thomas schemerde binnen. "Hey, jongen !" zei hij en liep naar Hendrik.
Onderwerp: Re: Een magie-vrij leven di 6 jan - 20:03
Ik bleef trots naar me kinderen kijken. ''Wat hou ik toch van ze'' Zei ik tegen mezelf. Hendrik zag zijn vader. ''Papa'' Zei hij vrolijk en wou uit bed stappen.
Onderwerp: Re: Een magie-vrij leven di 6 jan - 20:10
Esther sliep door, maar legde haar hand op haar moeders buik. "Esthel spelen mama", mompelde ze in haar droom. Ik had niet door dat Thomas er was. Thomas liep op zijn zoon af en tilde hem op. "HOe is het met je?" vroeg hij en zag de plaaster. "En met je arm?" Hij keek ernaar. "Watis er gebeurd?"
Onderwerp: Re: Een magie-vrij leven di 6 jan - 20:13
Ik glimlachte. ''Je ben mama's schat'' Zei ik zachtjes tegen haar. Hendrik knuffelde zijn vader. ''Hendlik hoog op bed splingen en toen boem daan'' Vertelde hij uitgelaten. ''Toen heeft Hendlik au alm en deed doktel gips om.''
Onderwerp: Re: Een magie-vrij leven di 6 jan - 20:31
Een grote glimlach verscheen op Esther's gezicht. "Esthel mama schat !" zei ze in haar sllaap. "Oh, je had heel hoog gesprongen !" zei hij met een glimlach. "Dat zal wel pijn gedaan hebben !" zei hij en keek boos naar mij. "Je mama heeft niet goed op je gelet !" zei hij nors. "Ik vind dat je veel beter bij papa kan komen wonen !" Ik beogn wakker te makezn.
Onderwerp: Re: Een magie-vrij leven di 6 jan - 20:42
Noah werd wakker en keek slaperig om zich heen. Het duurde een tijdje voor hij doorhad waar hij precies was. "Elisa, waarom lig je niet bij mij in bed?" vroeg hij en onderdrukte een geeuw terwijl hij recht ging zitten in bed. Ik schrok toen ik mijn ogen opendeed en Thomas zag. Ik sprong uit bed en rukte Hendrik uit Thomas' armen. "Ga weg !"