Ik glimlach nadat ik heb voorgelezen, ga daarna terug naar mijn plaats en houdt alles in de gaten. Ik steek mijn duimen op naar Charlotte als die iets voorgelezen heeft. Ik kijk om me heen en zie allemaal huilende mensen. ''Bugger... niet kijken... oh, te laat...'' Ik krijg ook tranen in mijn ogen en veeg ze geirriteerd weg. An en ik moeten Esther terughalen of we gaan dood aan verdrinking onder tranen!
Noah slikte en kon niet antwoorden. Kleine CHarlotte ging omhekeerd op haar moeders schoot zitten zodat ze met haar gezicht naar haar moeder zat, sloeg haar armen om haar nek en knuffelde haar. Charlotte hield HEndrik goed vas. "Me niet loslaten", zei ze zachtjes. Ik zag plots dat Lisette ook aan het huilen was. Andy nam Prue's hand vast en gaf er een zacht kneepje in. Cath was ook aan het huilen.
Ik bleef zo zitten tot de dienst voorbij was. ''Het is voorbij'' Zei ik toen zachtjes. Hendrik bleef Charlotte vast houden. Paige ging recht zitten en vergat even haar verdriet. ''shhhh lieverd'' Ze knuffelde Maria.
Nethlindorniel Ravenklauw
Aantal berichten : 807 Leeftijd : 34
Character sheet Lidnaam: Status: Afwezig RPG Status: Ervaren
Onderwerp: Re: De prive leraar zo 10 mei - 20:51
Ik gaf Maria een knuffel en keek weer rond. Ik zag dat Paige het moeilijk had en keek Maria aan. "Wil je naar mama?", vroeg ik haar. Phoebe was gestopt met Paige te knuffel en veegde een paar tranen weg. "Is er geen manier om Esther terug te halen?", vroeg ze.
Piper keek naar Phoebe en zei met verstikte stem. "Het lukt ons niet om terug te gaan in de tijd!" zei ze toen. Maria knikte. "Ja, naal mam!" Ik had plots een idee, gaf de kinderen aan Ric en s tond op. "Ik ben zo terug !" Ik rende naar Lisette. "Lis, ik weet hoe we haar terugkrijge n!" Charlotte stond op en keek Hendrik aan. Ze nam zijn hand vast en teon ze even wegkeek, flikkerden haar ogen duister. "Ga je mee even naar buiten toe?"
Ze glimlachte naar Andy, met traan-sporen in haar ogen en staat dan ook maar op. Met Cath op haar arm en de andere hand in die van Andy loopt ze langzaam mee naar buiten.
Ik veeg de tranen weer geirriteerd weg en kijk dan naar An. ''Echt? Waar wachten we dan nog op? Laten we het proberen!'' zeg ik enthousiast en spring op.
Ik keek onzeker en trok ahar naar een stil hoekje van de kerk waar niemand ons kon horen. "We moeten een geest in een fles vinden zodat we kunnen wensen dat we naar het verleden kunnen gaan !" Ik zweeg even. "Het probleem is dus nog: hoe en waar gaan we die fles vinden?" Charlotte liep met Hendrik tot ze uit het zicht waren van anderen en toen begon ze hem te kussen. Andy gaf een zacht kneepje in Prue's arm. Cath keek haar moeder aan. Noah knuffelde Elisa. "Moeten we niet nog naar het kerkhof?" vroeg hij. Piper st ond ook op.
Ik keek hem aan. ''Oja dat is waar'' Zei ik toen. ''was ik vergeten'' Hendrik stopte en keek Charlotte aan. ''Dit kunnen we nu niet maken'' Zei hij toen.
Nethlindorniel Ravenklauw
Aantal berichten : 807 Leeftijd : 34
Character sheet Lidnaam: Status: Afwezig RPG Status: Ervaren
Onderwerp: Re: De prive leraar ma 11 mei - 21:07
Ik stond op en gaf Maria aan Paige. Daarna liep ik naar buiten en zuchtte even. Ik wist niet hoe ik me moest voelen. Phoebe keek Piper aan en zuchtte. "Ja, ik wou dat we dat wel konden.", zei ze. Daarna stond ze recht en liep naar buiten.
"Shhht !" zei Charlotte, legde haar vinger op Hendriks mond en bleef hem even aankijken. Daarna begon ze hem weer te kussen. Maria keek haar moeder vrolijk aan. "Naal speeltuin?" vroeg ze. henry stond op. Noah knuffelde Elisa. "Ik hou van je", zei hij zachtjes.
Ik bleef Noah vast houden. ''Ik hou ook van jou'' Ik stond op. Paige stond op met Maria. ''Nee we gaan niet naar de speeltuin'' Zei ze toen tegen Maria. ''Charlotte we gaan Esther begraven, ik kan niet''
Charlottes ogen waren duister. "Je kan het wel!" zei ze. Ze wilde niet meer voelen en rekening houden met anderen. Ze wilde gewoon verdwijnen zodat ze de pijn niet hoefde te voelen. "Je kan het wel", zei ze toen. Maria keek boos. "Met Leen !" Ze knikte."Malia gaan met mam met Leen met ELisa met tante Pipel met tante phoebe ..." Ze noemde alle namen van heel de familie op. Noah glimlachte. Kim tikte haar moeder op haar schouder. "Mama, wil jij kleine Charlotte weer overnemen?"
Ik keek Kim aan. ''natuurlijk lieverd'' Ik nam Charlotte over. Paige schudde haar hoofd. ''We gaan Esther begraven.'' Zei ze zachtjes tegen Maria. Hendrik schudde zijn hoofd.
Charlotte gaf hem een duw en schemerde weg. "Ik krijg hem nog wel !" Maria keek verbaasd. "Wat beglaven zijn,?" vroeg ze. "Esthel dan ook mee kunnen speeltuin gaan, mam? Als Esthel beglaven is?" Charlotte sloeg haar armen om haar moeder en liet har niet meer los. Kleine Nico zat nog verdrietig op zijn stoel. Thomas keek Katja an. "Ga je mee naar buiten?" Grote Nicolaas keek naar Charisa." Gaat het een beetje?"
Ik knuffelde charlotte en keek naar kleine Nico. ''Kom lieverd'' Ik tilde hem op. Hendrik schrok erg. ''Charlotte.'' Katja knikte en ging mee naar buiten. Charisa schudde haar hoofd. Paige keek Maria aan. ''Nee dat kan niet en we gaan niet naar de speeltuin''
Prue glimlacht weer naar Andy en knuffelt Cath met haar ene arm.
''In een sprookje?'' doe ik cynisch, maar herinner me dan dat ALLES mogelijk is. ''Hmmm... misschien kunnen we wel iets vinden met een spreuk? Alleen moeten we het heel precies doen, of we krijgen misschien een krokodil ofzo aan onze broek... Ouch.''
Maria pruilde. "MAal Malia glaag willen ..." Ze zweeg even en keek haar moeder met hele lieve oogjes aan. "Malia heeeeeel glaag willen !" Henry keek Paige aan. "Paige, kom je mee naar buiten?" vroeg hij. Hij had Benjamin en Cico vast en keek even naar buiten. Piper stond ook op, nam haar kinderen op en liep al naar buiten. Nicolaas begon plots om zich heen te slaan. "Neee !" Thomas keek om zich heen. "HEb je HEndrik gezien?" vroeg hij toen. Grote Nicolaas omhelsde Charisa en voelde zich een beetje raar. Naoh schrok van kleine Nico. Kim en Nick deden geschrokken een stap naar achteren. Alleen kleine Charlotte was niet verbaasd, maar staarde met een lege blik naar haar bvroertje. Ik keek Lisette nadenkend aan. "Gaan we eerst nog mee naar het kerkhof?"
Ik keek naar Nico. ''Lieverd wat is er?'' Vroeg ik bezorgt. ''Wat is er aan de hand?'' Katja schudde haar hoofd. Hendrik schemerde acvhter Charlotte aan. Charisa bleef Nico vast houden. ''Ik hou van je'' Paige schudde haar hoofd naar Maria. ''We gaan niet naar de speeltuin.'' Ze liep met haar naar buiten toe.
Maria begon boos te worden." Wel !" zei ze tegen aar moeder en orbde met haar moeder naar de speeltuiin toe waarna ze vrolijk om zich heen keek. "Ook andelen !" Ze wilde iedereen hierh een orben. Henry schrok. "Paige !" Pipe stond buiten en had niet door wat er gebeurde. Nico liet Charisa plots los en rende naar buiten. Charlottes ogen waren zo dusiter als ze nog nooit geweest waren. "Ik dacht dat je me haatte?" vroeg ze norsd, ook al had hij dat nooit gezegd of laten blijken. Kleine Nico schrok en keek zijn moeder bang aan. Hij begon te hulen modat hij zijn moeder niet pijn wilde doen Thoams keek onzeker. "Ik moet even bij hem gaan kijken !" zei hij en keek om zich heen om te zien of zijn zoon er was. Noah keek bezorgd naar Elisa." Gaat het?" Kim liep naar Charisa. "Waar zijn Charlotte en Nico ?" vroeg ze. Nick volgde zijn tweelingzusje en keek even naar Haley en Scott.
Ik knuffelde Nico. ''Mama houdt van je'' Zei ik toen. ''Hoebedoel je waar zijn ze?'' Vroeg ik toen. '''Zijn ze niet binnen'' Hendrik keek haar aan. ''Ik haat je niet'' Paige orbte terug. ''Dat vond mama niet leuk'
Maria begon e huilen. "Mam niet willen Malia speleN?" Charlotte keek woedend." WAarom duwde je me dan weg?" Ze liep tot bij hem en legde haar ene arm in zijn nek. "Je moet je niet schuldig voelen ! Esther is dood en ze komt nooit meer terug! Ze zou vast willen dat je verder ging met je leven ! MAak gewoon plezier en vergeet de rest: je hebt alles al verloren: je baby, je vriendin ! Waarom zou je je dan nog shculdig voelen ?" Nico werd langzaam kalmer.
Ik bleef Nico vast houden. ''Shhhh rustig maar'' Paige keek Maria aan. ''Mama wil wel met je spelen, maar nu kan het niet'' Hendrik werd heel erg verdrietig. ''Misschien heb je wel gelijk'' Zei hij zachtjes. Charisa rende achter Nico aan.
Kim keek Charisa na en zuchtte verdrietig. Toen liep ze met Nick achter zich aan naar Haley en Scott. "Hey", zei ze zachtjes. NIco hield zijn moeder goed vast. "Nico slecht" Charlotte knikte. "Natuurlijk heb ik gelijk en ik weet precies hoe jeje voelt want ik heb mijn kind ook verlore n!" Maria veegde haar tranen weg." Ok, mammie !"Ze keek om zich heen, maar verloor uiteindelijk haar aandacht voor haar omgebving en keek haar moeder weer aan. "Malia hongel !" Henry rende naar Paige en ohmelsde haar." Ben je in orde?"
Ik schudde mijn hoofd. ''Je bent niet slecht'' Zei ik streng. Hendrik keek charlotte aan. ''Ik vind je leuk'' Hij begon haar te kussen en wou de rest vergeten. Haley en scott glimlachte lichtjes. ''Hey'' Paige knikte. ''Ja het gaat wel''