Onderwerp: Re: Een magie-vrij leven di 30 dec - 15:40
Verbaasd keek ik naar Elisa. "Alles in orde?" vroeg ik haar onzeker. Ik maakte Hendrik terug wakker. "We gaan winkelen, Hendrik !" Noah probeerde Esther wakker te maken. "Esther, wakker worden !" Ze werd wakker en keek om zich heen.
Onderwerp: Re: Een magie-vrij leven di 30 dec - 15:47
Nicolaas nam zijn moeders hand vast. Verbaasd bleef ik staan en keek Elisa na. "We gaan een knuf kopen, Hendrik !" zei ik. NIco hoorde het. "Knuf stom !" Esther wilde naar haar moeder. Ze werd neergezet door Noah en liep naar har moeder. "Mama !"
Onderwerp: Re: Een magie-vrij leven di 30 dec - 15:50
Ik keek Esther aan. ''Ja'' Zei ik alleen maar. Hendrik werd weer heel vrolijk. ''Ja knuf kopen'' En begon in zijn handen te klapen. ''Waalom nico stomme knuf zeggen'' Vroeg hij toen.
Onderwerp: Re: Een magie-vrij leven di 30 dec - 15:54
Esther was erg vrolijk. "Mama helpen knuf kiezen?" vroeg ze. Nicolaas keek boos naar zijn zusje. Noah keek onzeker anar Nico en Elisa en vond dat ze anders waren dan anders. "Ik weet het niet...", zei ik onzeker tegen Hendrik en zette hem neer. Ik nam zijn handje vast en liep achter de rest aan. "Weet je zeker dat alles in orde is.... Jullie lijken.... ik weet niet ....anders..."
Onderwerp: Re: Een magie-vrij leven di 30 dec - 16:04
Esther bleef verward staan en begon bijna te huilen. Noah tilde haar meteen op en probeerde haar te troosten. "Noah helpt wel kiezen !" Ik schrok erg hard van Elisa, maar versnelde tioen mijn pas en ging naast haar lopen. "Nee, blijkbaar, ben je helemaal niet jezelf !" zei ik nors. "Zo doe je anders nooit en ik denk niet dat ik overdrijf !" Nico gromde. "Zwijg !"
Onderwerp: Re: Een magie-vrij leven di 30 dec - 16:06
Ik keek An aan. ''Ik ben gewoon mezelf'' Zei ik. ''En als je dat niet goed vind dan ga je maar alleen winkelen'' Ik bleef naar An kijken. ''Dus wat word het'' Vroeg ik boos.
Onderwerp: Re: Een magie-vrij leven di 30 dec - 16:12
Ik keek Elisa met tranen in mijn ogen aan. "Als je zo doet ben je helemaal niet jezelf ! Dan ben je toch niet mijn beste vriendin en zeker niet de Elisabeth die ik kende ! Dan ga ik liever alleen winkelen !" zei ik haar. Noah schrok. "Rustig allebei, we gaan toch geen ruzie maken?" vroeg hij ozneker. Nicolaas grijnsde. "Luzie leuk !"
Onderwerp: Re: Een magie-vrij leven di 30 dec - 16:25
Ik pakte Hendrik op. "Goed dan !" zei ik nors en beende weg met hem. Ik liep naar de winkel en ging naar binnen. Daar zette ik hem weer op de grond. "Kies maar een knuffel !" zei ik, maar was er zelf niet echt met mijn gedachten bij. Noah schrok. "Ik ben je vriendje, ik mag toch wel iets zeggen !" zei hij een beetje boos. Esther begon te huilen.
Onderwerp: Re: Een magie-vrij leven di 30 dec - 16:27
Ik keek An na. ''Opgeruimt staat netjes'' Ik keeek Noah aan. ''Dacht het niet'' Zei ik tegen hem. Hendrik snapte er niets van. ''Waalom elisa zo doen'' Vroeg hij aan zijn moeder.
Onderwerp: Re: Een magie-vrij leven di 30 dec - 16:32
Noah keek haar woedend aan. "Ik ga terug naar het hotel... Ik zie je wel wanneer je afgekoeld bent !" zei hij en liep weg. Esther keek Noah na en liepdichter naar haar moeder. Ze huilde nog altijd. NIcolaas werd er boos door. "Niet huilen ! Baby !" "Ik weet het niet !" zei ik tegen hendrik en probeerde te glimlachen. "Maar kies maar een mooie knuffel uit !" zei ik hem.
Onderwerp: Re: Een magie-vrij leven di 30 dec - 16:35
Ik zag Esther huilen. ''Esther'' Me goede kant nam even over. ''Wat'' AN help. Zei ik in gedachten tegen haar maar toen nam de slechte kant weer over. Hendrik nam een beren knuf. ''Deze knuf hebben''
Onderwerp: Re: Een magie-vrij leven di 30 dec - 16:44
Ze klampte zich aan Elisa's been vast. "Mama !" zei ze. Nicolaas keek nors naar zijn zusje en gaf haar een mep. "Elisa !" zei ik. "Ok, is goed !" zei ik tegen Hendrik en ging snel betalen. Toen pakte ik Hendrik op en liep met hem naar buiten. Ik zag Elisa staan en liep naar haar toe. "Elisa, wat is er?"
Onderwerp: Re: Een magie-vrij leven di 30 dec - 16:47
Me goede nam weer even over. ''Help me, ik kan niet'' Ik had het moeilijk. ''Nico ik dokter slecht.'' Toen hield ik het niet en me slechte kant nam het helemaal over. Ik zag Hendrik zijn knuf. ´´Wat een lelijke knuffel´´ Hendrik begon hard te huilen
Onderwerp: Re: Een magie-vrij leven di 30 dec - 17:08
Ik staarde Elisa aan. "De dokter?" vroeg ik verbaasd. "Heeft hij een spreuk gebruikt?" vroeg ik. "Stil maar, lieverd, mama vindt dat het een heel erg mooie knuffel is !" zei i ktegen mijn zoontje en wenkte Esther. Ze kwam naar me toe. "We lossen dit op !" zei ik, ook al had ik zelf nog geen idee hoe ik dat zou moeten doen.
Onderwerp: Re: Een magie-vrij leven di 30 dec - 17:50
Nico knikte. "Ja, sukkels !" zei hij. Esther huilde nog harder en ik liep met haar en Hendrik naar het hotel, naar Noah toe. Ik legde hem uit wat er aan de hand is. "Wat moeten we nu?" vroeg ik onzeker. "Ik ga naar die dokter !" zei Noah. "Ga jij naar Elisa !"
Onderwerp: Re: Een magie-vrij leven di 30 dec - 17:52
Ik keek Nico aan. ''Ga maar spelen'' Ik ging lui op de bank liggen en tv te kijken. Ik keek naar dingen waar ik normaal niet naar zou kijken als de kinderen erbij waren. ''Of wil je mee tv kijken'' Vroeg ik aan Nico
Onderwerp: Re: Een magie-vrij leven di 30 dec - 18:45
Nicolaas zuchtte diep. Toen knikte hij. Hij liep naar zijn moeder en kroop bij haar op de bank. "Waal naal kijken?" vroeg hij. Ik orbde met Esther Hendrik naar Elisa. "Elisa, we moeten praten !" zei ik haar. Esther huilde. "Mama jhebben !" Noah ging naar de dokter.
Onderwerp: Re: Een magie-vrij leven di 30 dec - 20:47
NIco staarde naar het scherm. "Ja? Waalom?" Ik keek naar het scherm en bedekte snel de ogen van Esther en Hendrik. "Zou je de tv willen afzetten?" vroeg ik . "Wat heeft die dokter precies gedaan?" Noah liep de wachtkamer binnen en liep meteeen door naar het kantoor van de dokter, gooide de deur open en liep op de dokter af.
Onderwerp: Re: Een magie-vrij leven di 30 dec - 21:10
"Misschien omdat Nico nog wat klein is om naar zo'n dingen te kijken !" zei ik een beetje boos. "En neen ik ga niet weg ! Ten minste niet voro ik de spreuk ongedaan heb gemaakt !" zei ik dacht na. Ik orbde de afstandsbediening naar me toe en zette de televisie af. "Hendrik, Esther, blijf achter mij staan !" beval ik hen. Noah keek de dokter aan. "Wat heb je met mijn vriendin en haar zoontje gedaaN," vroeg hij hem woedend en was niet van plan weg te gaan voro hij antwoord had.