Onderwerp: Re: Een magie-vrij leven za 6 dec - 17:49
Ik keek glimlachend naar me kinderen en daarna at ik me eigen ijsje op.´ ´´Hmmm dat was echt heerlijk´´ Zei ik heel erg vrolijk. Ik voelde me erg goed. ´´Au bijna weg´´ Zei Hendrik erg snikkend en hij bleef zijn moeder goed vast houden. ´´Mama wij zo weel naal kamel gaan.´´ Hij keek zijn moeder aan
Onderwerp: Re: Een magie-vrij leven za 6 dec - 17:59
Nicolaas had zijn ijsje ook op en begon heen en weer te schuifelen op zijn stoel omdat hij dringend naar het toilet moest. Esther had haar ijsje nog niet op, maar at rustig verder zonder zich er iets van aan te trekken dat haar moeder, Noah, Nicolaas en Hendrik hun ijsje al op hadden. "Dat is goed !" zei ik glimlachend en begon mijn ijsje verder op te eten. "Ja, als jij graag naar onze kamer wil, dan zullen we zo weer naar onze kamer toegaan...", zei ik en stopte even met mijn ijsje verder op te eten en keek naar Hendrik. "Wil je graag terug naar onze kamer?" vroeg ik hem en nam een hap van mijn ijsje terwijl ik op zijn antwoord wachtte.
Onderwerp: Re: Een magie-vrij leven za 6 dec - 18:01
Ik zag Nico zo schruifelen. ´´Nico, lieverd wat is er aan de hand´´ Ik bleef Nico aankijken. ´´Ja hendlik naal kamel, als mama ijsje op heeft.´´ Hij keek zijn moeder aan. ´´mama ijsje niet te snel eten, andels mama, Au´´ Zei hij tegen zijn moeder.
Onderwerp: Re: Een magie-vrij leven za 6 dec - 18:07
Nicolaas keek zijn moeder aan en zei: "toilet !" Hij wist niet waar het was en bleef zijn moeder aankijken. Ik knikte naar Hendrik. "Ok, dan gaan we dadelijk naar onze kamer !" Ik glimlachte om Hendrik's opmerking. "Nee, mama zal haar ijsje niet te snel opeten !" antwoordde ik en at mijn ijsje rustig verder op. Esther had haar ijsje ook op en keek naar haar moeder en dan naar Nicolaas die naar het toilet moest.
Onderwerp: Re: Een magie-vrij leven za 6 dec - 18:10
Glimlachend keek in Nicolaas aan. ''Zal mama even met je mee lopen naar de wc toe'' Vroeg ik hem vriendelijk. ''Mama dan geen au klijgen.'' Zei hij erg vrolijk en keek glimlachend naar zijn moeder. ''Mama ijsje lekker'' Vroeg hij haar nieuwschierig
Onderwerp: Re: Een magie-vrij leven za 6 dec - 18:21
Nicolaas knikte hevig en ging van zijn stoel af. Hij wachtte tot zijn moeder op stond om dan haar handje vast te nemen en met haar naar het toilet te gaan. Ik schudde mijn hoofd. "Nee, dan krijgt mama geen au !" Ik keek hem aan en knikte. "Ja, heel erg lekker ! Wil je eens proeven?" vroeg ik hem en schepte al een lepeltje vol met ijs om hem dan te laten proeven als hij dat zou willen. Ik keek even naar Nicolaas om daarna weer naar Hendrik te kijken.
Onderwerp: Re: Een magie-vrij leven za 6 dec - 18:26
Ik stond op en pakte Nico zijn hand. ''Kom maar, lieverd'' ik liep met Nico naar de wc toe. ''Kijk hier zijn de wc's'' Hendrik keek naar zijn moeder en glimlachte vrolijk naar haar. ''Ja Hendlik wil wel ploeven, maar klijgt Hendlik dan geen au'' Vroeg hij onzeker naar zijn moeder.
Onderwerp: Re: Een magie-vrij leven za 6 dec - 18:37
Nicolaas liep met zijn moeder mee naar het toilet en deed dan een plasje. Wanneer hij klaar was, liep hij naar zijn moeder toe. "NEe, hoor, lieverd ! Alleen als je veel ijs heel snel opeet !" zei ik hem en hield het lepeltje voor zijn mond zodat hij van het ijs kon proeven. Thomas begon weer door de kamer te lopen en mopperde omdat An en Hendrik zolang weg blijven. "Kunnen ze nog niet terug komen? !" Ondertussen dacht Andy aan zijn dochter en hoopte dat alles in orde was met haar.
Onderwerp: Re: Een magie-vrij leven za 6 dec - 18:42
Ik keek vrolijk naar Nico en liep met hem terug naar de tafel toe. ''Esther, Nico zullen we zometeen Oma en Opa opbellen, wat vinden jullie ervan'' Ik keek hun vragend aan en wachte op hun antwoord. ''Ok dan Hedlik wel ploeven.'' Hendrik deed zijn mond open en at het beetje ijs op. ''Hmmm ijsje mama lekkel'' Zei hij vrolijk tegen zijn moeder.
Onderwerp: Re: Een magie-vrij leven za 6 dec - 18:56
Nicolaas klom weer op zijn stoel en moest niet lang nadenken voor hij antwoord gaf. "Ja, Oma en Opa bellen ! Oma veltellen zee !" riep hij door heel het restaurant en ook Esther knikte hevig. "Ja, Oma en Opa !" zei ze vrolijk. "Bezoek komen?" vroeg ze en hoopte het. "En tante Catha...Cathali... Cath?" zei ze dan maar uiteindelijk omdat ze Catharina niet gezegd kreeg. "Ja, het is een lekker ijsje !" zei ik met een glimlach. Ik schepte opnieuw wat ijs op het lepeltje en hield het hem opnieuw voor. "Wil je nog eens een hapje eten?"
Onderwerp: Re: Een magie-vrij leven za 6 dec - 19:00
Ik keek Ether en Nicolaas aan. ''Nee opa en oma komen niet op bezoek.'' Ik keek hun onzeker aan omdat ik ze niet verdrietig wou maken. ''Als we terug zijn gaan we naar opa en oma toe ok'' Hendrik keek eerst naar zijn moeder en toen naar de lepen en at de ijs van de lepel af ''Mama ook hapje en dan naal kamel toe'' vroeg hij vrolijk
Onderwerp: Re: Een magie-vrij leven za 6 dec - 19:12
Esther keek verdrietig, maar knikte. "Wij molgen stland?" vroeg ze en Nicolaas vergat het bezoek alweer toen hij aan het strand dacht. "Ja, stland !" Ik at de rest van mijn ijsje op. "Ja, we gaan naar de kamer toe, lieverd !" zei ik. Ik keek Elisabeth aan. "We gaan terug naar onze kamer...", zei ik en wachtte op antwoord omdat ik dacht dat ze ook wel naar hun kamer zouden gaan.
Onderwerp: Re: Een magie-vrij leven za 6 dec - 19:17
Ik keek me kinderen aan. ''Ja morgen kunnen we ook wel even naar het strand toe gaan.'' Zei ik erg vrolijk tegen ze en ik keek daarna An aan. ''Ja is goed An wij gaan ook naar onze kamer.'' Ik betaalde het eten van mijn gezin en van An en Hendrik. ''Zo we kunnen gaan.'' Ik liep richting onze kamer.
Onderwerp: Re: Een magie-vrij leven za 6 dec - 19:25
Esther rende naar haar moeder en nam haar hand vast. Nicolaas die niet zo snel was, liep ook naar zijn moeder en nam haar andere hand vast. Dan stak hij zijn tong uit naar Esther. DAarna keek hij om en riep Noah. Noah liep naar hem toe en nam ook zijn handje vast.Nicolaas was erg vrolijk en ging aan hun handen hangen. Ik zette Hendrik op de grond neer en bedankte Elisabeth en zei haar dat ik morgen het eten zou betalen. Ik nam Hendrik bij zijn handje vast en liep met hem naar onze kamer toe. Toen we in de gang waren, nam ik afscheid van de anderen en deed de deur open. Ik deed de deur open voor Hendrik zodat hij als eerste naar binnen zou kunnen. "Wat zeg je nog tegen Esther en Nicolaas?" vroeg ik.
Onderwerp: Re: Een magie-vrij leven za 6 dec - 19:29
´´An dat is graag gedaan´´ Zei ik vrolijk tegen haar. Ik liep me kamer binnen en hield de deur open voor me kinderen en Noah. ´´Zo daar zijn we al weer. Laten we opa en oma gaan bellen.´´ Ik pakte me mobiel en drukte het telefoon nummer in. Hendrik keek vrolijk van zijn moeder naar Esther en Nico. ´´Dag Esther dag Ico.´´ Hij liep de kamer in en zag toen zijn vader. ´´Papa´´
Onderwerp: Re: Een magie-vrij leven za 6 dec - 20:25
Esther liep vrolijk naar het bed van Noah en haar moeder en klom erop. Dan begon ze op het bed te springen. Meteen toen Nico zag wat zijn zusje aan het doen was, werden zijn ogen groot en wilde hij het ook doen. Zo snel hij kon liep hij naar het bed toe en klom er ook op en begon dan ook mee te springen met Esther. Noah sloot de deur achter hem en volgde Elisabeth. "Hendrik, wat bedoel je?" vroeg ik toen ik de deur achter me dicht had gedaan en hoorde wat Hendrik zei. Ik draaide me om en zag plots Thomas. Mijn adem stokte en ik wist niet wat te zeggen. Thomas liep vrolijk op Hendrik af en tilde hem in de lucht. "Hey !" zei hij vrolijk tegen Hendrik.
Onderwerp: Re: Een magie-vrij leven za 6 dec - 20:29
Ik zag wat Esther en Nico deden. ´´Doen jullie wel voorzichtig, we moeten daar vanavond ook nog wel kunnen slapen´´ Ik bleef goed op hun letten zodat er hopelijk niets kon gebeuren. ´´Papa wat jij hiel doen´´ Hij keek vrolijk zijn vader aan en keek toen naar zijn moeder. ´´Mama, papa hier.´´ Hij keek zijn vader aan. ´´Papa bij mama en Hendlik blijven
Onderwerp: Re: Een magie-vrij leven za 6 dec - 20:50
Esther knikte en was na een tijdje moe en ze liet zich op bed vallen. "Oma, Opa, bellen?" vroeg ze en Nicolaas zag dat zijn grote zus was gaan liggen, dus ging hij ook liggen. "Ja, Oma, Opa bellen?" herhaalde hij Esther's vraag en keek zijn moeder met een smekende blik aan, net als zijn zusje. Thomas knuffelde zijn oudste zoon en glimlachte. "Ik kom jou, Nico en je mama bezoeken !" zei hij. "Ik heb liever dat je gaat !" zei ik en keek hem niet aan en negeerde wat Hendrik zei.
Onderwerp: Re: Een magie-vrij leven za 6 dec - 20:54
´´Ja we gaan opa en oma bellen.´´ Ik pakte de telefoon en belde me ouders en ik wachte tot er opgenomen word. ´´Mag papa niet blijven bij Hendlik en mama of is mama boos op papa´´ Hij kijkt zijn moeder verdrietig aan, hij wou graag dat zijn vader en moeder weer bij elkaar kwamen. ´´Papa kan bij mama bed slapen´´ Hij kijkt zijn vader weer aan en glimlacht naar hem. ´´Papa blijven´´
Onderwerp: Re: Een magie-vrij leven za 6 dec - 21:08
Nicolaas kroop van het bed af en liep naar zijn moeder toe. "Ikke met opa praten !" zei hij. Andy nam de telefoon op. "Hallo, met Andy !" zei hij en hoopte dat het zijn oudste dochter was. Cath had de telefoon gehoord en liep naar haar vader toe. "Wie?" vroeg ze. Ik deed mijn jas uit en draaide me naar de kapstok om waar ik mijn jas aanhing en dook in elkaar toen ik Hendrik hoorde zeggen dat Thomas bij mij in bed kon liggen. Ik draaide me een tijdje later om en schudde onzeker mijn hoofd.Thomas glimlachte vrolijk naar zijn zoon. "Nee, Hendrik, ik wil het niet !" zei ik.
Onderwerp: Re: Een magie-vrij leven za 6 dec - 21:12
Ik hoorde me vaders haar stem. ´´Hey pap met elisa, Nico en Ether wouden graag met je praten.´´ Ik gaf Nico als eerste de telefoon en ik ging op bed te zitten. ´´waalom niet mama. Is mama boos op papa´´ Hij keek onzeker naar zijn moeder. ´´Waalom wil mama niet dat papa blijft.´´ Zegt hij verdrietig
Onderwerp: Re: Een magie-vrij leven za 6 dec - 21:23
Nicolaas was erg blij. "Opa, ikke in zee !" zei hij trots en begon dan te vertellen wat hij die dag allemaal gedaan had. Andy zei Cath dat het Elisa was en Cath begon te glimlachen en wilde haar zus ook graag spreken. Toen Nico niet meer wist wat te zeggen, gaf hij de telefoon aan zijn moeder. Esther zat naast haar moeder op bed en wilde ook met haar opa spreken. "Mag ik?" vroeg ze aan haar moeder. "Hendrik, het is allemaal ingewikkeld !" zei ik en wilde er verder niet over praten. Ik kreeg tranen in mijn ogen en liep naar de badkamer en sloot me daar op. Thomas keek onzeker van An naar Hendrik.
Onderwerp: Re: Een magie-vrij leven za 6 dec - 21:27
Ik knikte naar Esther. ´´Hey pap hier komt Esther.´´ Ik gaf de telefoon aan esther. ´´Mama nu boos op Hendlik´´ Hij keek zijn vader aan en begint dan te huilen. ´´Mama mag niet boos zijn op Hendlik´´ Zei hij terwijl hij aan het huilen was.
Onderwerp: Re: Een magie-vrij leven za 6 dec - 22:06
Esther begon ook vrolijk tegen haar opa te vertellen en wanneer ze niets meer wist te zeggen gaf ze de telefoon weer aan haar moeder. Andy zei: "Ik geef Cath even, Elisa, ze staat te trappelen van ongeduld om met je te praten !" zei hij met een glimlach. Ik leunde tegen de deur van de badkamer aan en probeerde even op adem te komen. Ik hoorde Hendrik huilen en maakte de deur weer los en liep terug de kamer binnen. Onzeker keek ik naar Thomas en zag dat hij Hendrik probeerde te troosten. "Mama is niet boos", zei ik en liep op hem af.
Onderwerp: Re: Een magie-vrij leven za 6 dec - 22:09
ik moest een beetje lachen. ´´Ok geef haar dan maar.´´ Ik wachte tot Cath aan de telefoon was. ´´Waalom mama zich opsluiten in badkamel´´´ hij steekt zijn armen naar zijn moeder aan zodat zij hem zou pakken. ´´Mama niet boos´´ Hij is best wel moe geworden en begint te gapen.