- Oeh, nou zit je goed in de nesten, hoor ik Vea vrolijk zeggen. Shuddup! Dit is jouw schuld! Had je 'm niet zover kunnen krijgen bescherming te gebruiken? - Wat? Een helm? Néé, je weet wat ik bedoel! - Ja, dat weet ik. Heb ik niet gedaan, haha! Eens kijken wat er gebeurt... ''Aww, bugger...'' mompel ik en laat mezelf achterover op de bank vallen, om mijn handen over mijn bril heen te leggen zodat ik niks zie. ''Vervloekte Vea en Zankou...'' De dokter kijkt verward naar ons allebei, om dan zeker van zijn zaak te herhalen dat ik zwanger ben, maar dat hij denkt dat hij beter kan gaan... Hij verbleekt lichtjes en lijkt erg bang voor de wraak van een moeder tegen haar zwangere dochter. Hij pakt z'n koffertje en haast zich de deur uit. Ik blijf liggen en hoop dat ik niet weer een mep tegen mijn hoofd krijg zoals bij de ontdekking van Cico's verwekking... Ik krimp in mekaar.
Nethlindorniel Ravenklauw
Aantal berichten : 807 Leeftijd : 34
Character sheet Lidnaam: Status: Afwezig RPG Status: Ervaren
Onderwerp: Re: De Zevende?! vr 17 apr - 22:30
"Lis! Ik heb je nog zo gezegd om op te letten!", zei ze, "En wat zeg je over Zankou?" Ze stond recht en keek Lis geschokt aan. "Ik weet niet meer wat te doen!", zei ze en ze liep richting de keuken, "Wat heb ik verkeerd gedaan?"
Ik jammer onhoorbaar, pak een kussen en begraaf mijn gezicht erin. Nou, dankjewel, hoor, Vea! denk ik sarcastisch. Ze schoppen me straks nog het huis uit omdat ik 'onhandelbaar' ben, en dan moet ik dit kind in mijn uppie ter wereld brengen en opvoeden! Bij het eerste ga ik misschien wel dood en dan hebben we een Voldemort-replica op onze handen! - ...Te gek! Al is het doodgaan wat minder, want dan ga ik méé... ''Aargh... ik ga dóód...''
Ik lag een beetje naar boven te kijken. ''Waarom moet ik toch overspannen zijn.'' Ik zuchte verdrietig. Paige was drankjes aan het maken voor het geval dat, maar heeft een paar ingredienten niet. ''Misschien in de manor'' Ze orbte in de keuken en zag daar Phoebe. ''Hey Phoebe.''
Onderwerp: Re: De Zevende?! vr 17 apr - 23:05
Ze zag Paige en liep meteen naar haar. Ze knuffelde Paige meteen. "Oh Paige ik ben zo blij dat je er bent!", zei ze en er liepen tranen over haar wangen, "Ik heb een probleem en weet niet wat ik moet doen." Ze hield Paige stevig vast en kon haar tranen niet langer bedwingen.
Uiteindelijk schemerde ik naar de onderwereld. ''Hallllo Demons'' Riep ik toen. ''Is daar iemand.'' Paige hield Phoebe goed vast. ''Meid toch wat is er aan de hand?'' Vroeg ze toen bezorgt.
Onderwerp: Re: De Zevende?! di 21 apr - 20:30
"De dokter weet wat er met Lisette is...", zei ze, "..ze is zwanger!" Ze wist echt niet meer wat te doen en keek Paige aan. "Wat moet ik nu doen?", vroeg ik, "Ben ik een slechte moeder?" De tranen liepen over haar wangen.
Ik bleef rond kijken. ''HALLOOOOOOOOOOOOOO'' Riep ik toe. Paige omhelsde Phoebe. ''Je bent geen slechte moeder'' Zei ze streng. ''Praat anders met Lis.''
Onderwerp: Re: De Zevende?! di 21 apr - 20:48
Ze zuchtte en probeerde op te houden met huilen. "Ja.", zei ze en ze zette een serieus gezicht op, "Ik zal met haar gaan praten." Ze liep naar Lis en keek haar aan. "Lis, kunnen we even praten?", vroeg ze en ze keek haar dochter vragend aan.
Ik lig nog steeds voor dood op de bank. ''Nee, ik ben dood,'' antwoord ik mijn moeder zonder erover na te denken. Ik haal mijn hand van mijn ogen af. ''Eh... figuurlijk gezien...'' Ik ga rechtop zitten en kijk mijn moeder een beetje angstig aan. ''Maak 't niet letterlijk!''
Onderwerp: Re: De Zevende?! di 21 apr - 20:57
Ze keek Lis met een zachtte uitdrukking aan. "Wie is de vader?", vroeg ze rustig, "En wil je de baby houden?" Ze wist niet wat ze moest zeggen maar probeerde helder na te denken.
Ik kijk naar mijn voeten. ''Zankou...'' mompel ik, nog steeds kijkend naar mijn voeten. Dan kijk ik mijn moeder recht in de ogen aan. ''Tis niet de schuld van de baby wie ie als papa heeft... En ik ben niet iemand die zomaar een onschuldig leven vergooit. Mam, hier ben ik zeker over: ja, ik wil de baby houden. Gooi me op straat als je wilt, maar ik HOUDT dit kind!''
Onderwerp: Re: De Zevende?! di 21 apr - 21:09
"Wat?!", zei ze, "Zankou is de vader van de baby?!" Ze probeerde zich kalm te houden en slikte even. "Ik vraag je niet om de baby weg te doen Lis.", zei ze, "En ik stuur je ook niet weg! We zoeken samen een oplossing voor de opvoeding van het kind." Ze deed heel hard haar moeite om niet boos te worden. "Laten we het even bespreken met Piper, Paige en Prue.", zei ze.
Ik wrijf over mijn hoofd in herinnering aan de laatste mep van mijn moeder en schuif een beetje van haar weg. ''Ja, Zankou is de vader...'' papagaai ik. ''Ik wil geen last zijn...'' Ik kijk mijn moeder smekend aan. ''Ik wil geen last zijn!'' herhaal ik wanhopig. ''Ik zit goed in de nesten, hè?''
Onderwerp: Re: De Zevende?! di 21 apr - 21:22
Ze knuffelde Lis. "Erger dan dit kan je eigenlijk niet in de nesten zitten.", zei ze, "Zwanger zijn is geen lachertje..." Ze keek Lis aan. "Je bent geen last en zal dat nooit zijn.", zei ze, "Paige! Kom eens even."
Ik werd na een tijdje wakker en keek om me heen. "Elisa?" vroeg ik verbaasd en stond op. Ik zag haar nergens, maar wat nog erger was: ik voelde haar ook nergens. Meteen sprong ik op van het bed waar ik lag te slapen en rende naar beneden." Waar is Elisa?" Er schemerde een demon naar Elisa toe. "Wat moet je?"
Ik keek hem aan. ''Ik wil met je vechten'' Ik gooide hem tegen de muur. ''Je geeft toch nog niet op he?'' Vroeg ik toen. ''Kom op'' Ik probeerde hem boos te maken. Paige ging naar Phoebe toe.
''...Ik zit dus in de nesten...'' mompel ik droog en grijns naar mijn moeder. ''Ach, met mijn geluk hadden we van alles kunnen verwachten, hè! En ik kan heus wel een last zijn! Een blok-aan-'t-been! ...Als ik dat wil, af en toe, of soms zelfs per ongeluk. Oh nee!'' Ik realiseer iets. ''Ik ga tientallen preken krijgen! Ik moet oordopjes hebben!''
Ik rende naar Phoebe en Lisette toe. "Elisa is weg !" schreeuwde ik in paniek om dan even adem te halen en dan nog een keer hetzelfde te rroepen, maar wel enkele decibels luider. "Elisa is weg !" De demon kwam weer overeind. "Ga toch weg !" zei hij nors. "Of wil je soms dood?"
''Oh, dat kan er nog wel bij...'' mompel ik en hup van de bank af om naar An toe te lopen. ''En Lis moet d'r zeker gaan redden?'' vraag ik, haal mijn schouders op en haal een papiertje uit mijn zak: de verloren heks-spreuk. Die heb ik tegenwoordig gewoon elke minuut van elk uur van elke dag bij. ''Goed... kaarsen, die staan hier zat.'' Ik pak snel een aantal kaarsen uit een laatje, om die zonder een pauze midden in de kamer in een cirkel op te zetten. Ik zeg de spreuk op voor Elisa en ben al blij dat ik niet naar waar ze ook is gekiept hoef te worden om haar te vinden.
''Zeg, ik ga door al die moeite om jou hierheen te halen en dan blijf je ook maar hier!'' protesteer ik ietwat overdreven, maar wat verwacht je van een zwangere jongedame... ''Dus nee, ik laat je niet met rust! Je LUISTERT maar eens een keer naar me! Ik hoor hier dat je weg bent en ik neem het op me om je hierheen te halen en hoogstwaarschijnlijk te redden en wat doe jij? Me 'laat-me-met-rust'-en.'' Ik begin lichtelijk te flippen en dat is goed merkbaar bij de volgende zin: ''IK BEN VERDOMME ZWANGER EN JIJ ZEGT 'laat me met rust'?! Ik dacht, ik laat het even weten, ga maar doen wat je net ook al deed, het maakt me geen barst meer uit wat jullie je op de hals halen, ik ga een potje janken!'' Ik draai me om, loop weg, sla de deur dicht en stamp naar mijn kamer, waar ik met kussens ga sta gooien en nog echt in janken uitbarst ook. Damn hormonen!
Ik rende snel naar Elisa en omhelsde haar zodat ze niet zonder mij kon wegschemeren. "Elisa, waar ben je mee bezig?" vroeg ik zachtjes aan haar en begon te huilen omdat ik niet wilde dat ze zelfmoord zou plegen of een demon zou overhalen haar te vermoorden. Ik keek om. "Tante Phoebe?" vroeg ik har. "Kan jij achter Lis aan?"
Ik keek An aan. ''wat kan jullie het schelen?'' Vroeg ik toen. ''Mij kan het allemaal niet schelen'' Riep ik. ''Het kan me geen barst schelen'' Zei ik daarna.